La CUP presenta al•legacions al POUM de Sant Salvador de Guardiola

Durant el ple de maig de 2013, es va fer l'aprovació inicial del Pla d'Ordenació Urbanística del municipi de Sant Salvador de Guardiola únicament amb els vots a favor de l'equip de govern. La CUP ha presentat una bateria d'al·legacions per tal de mirar de solucionar aspectes clau del POUM que estan mal resolts:

- El document té com a base una projecció de població basada en estudis realitzats durant el boom immobiliari, cosa que implicaria un augment constant de la població que a hores d'ara ja no es produeix. Cal que el document contempli escenaris d'estancament i disminució de la població.

- El POUM no soluciona el problema de la disgregació urbana ni posa mesures concretes per evitar que quedin espais buits dins del nucli urbà, que cada vegada tendeix més a la dispersió

- Es continua apostant per construir a la zona del Calvet, allunyada del nucli antic amb els problemes mediambientals i urbanístics que comporta.

- El pla no fa res per facilitar l'activitat agroramadera al municipi i posa traves per a la construcció de noves instal·lacions ramaderes.

El període d'al·legacions finalitza el 23 de juliol. La CUP posa a la disposició dels ciutadans i de les entitats del municipi les al·legacions que ha presentat.